budgetandbeauty

Essence parfum

Posted on: 4 september 2012

Essence heeft sinds kort ook een eigen budget parfum lijn. Deze set bestaat uit zes geuren waarvan ik er zelf twee in mijn bezit heb. De informatie en de afbeeldingen die volgen komen van de site van essence.

topnoot: de eerste indruk die de geur geeft meteen na het aanbrengen op de huid. de topnoot kan ongeveer 10-15 minuten worden waargenomen en wordt vaak gekenmerkt door citrusnoten.

hartnoot: nadat de topnoot is verdampt, komen de hartnoten naar voren. dit wordt wel het “karakter” van de parfum genoemd.

basisnoot: de basisnoot is de laatste die wordt waargenomen. typische basisnoten zijn “zware” geuren als vanille of houtachtige geuren.

 like a day in a candy shop je bent een dromer en houdt van alles dat zoet, sensueel en prachtig is!

Topnoot: Perzik, orchidee

Hartnoot: lelie, heliotroop, jasmijn

Basisnoot: Vanille,  tonkaboon,  zachte musk

like a new loveverlangen, opwinding, alsof je verliefd bent- gewoon geweldig. deze geur geeft je vlinders in je buik. ik houd van de liefde!

Topnoot: mandarijn, grapefruit, peper, elemi

Hartnoot: pioenroos, hyacint, roos,  perzik

Basisnoot: koffie, chocolade, vanille, musk

like a girls´ night outen het gevoel is terug: laatste avond met de meiden- we dansten de hele nacht en hadden veel plezier. deze geur is net zo gek als wij. geef ons meer!

Topnoot: elemi, gele mandarijn, dragon fruit

Hartnoot: roos, perzik, magnolia, mandarijnbloesem

Basisnoot: vetiver, vanille, musk

like a trip to new york zo spannend en gezellig als een korte reis met je beste vriendin. soho, times square, 5th avenue. de big apple wacht op je!

Topnoot: kardemon, elemi, grapefruitschil, cranberry

Hartnoot: roos, datura

Basisnoot: cederhout, without, amber

like a first day in springwarme zonnestralen op je huid, de frisse geur van bloesems in de lucht. het is eindelijk tijd om naar buiten te gaan. je voelt je levend!

Topnoot: ananas, sinaasappelsap, mandarijn

Hartnoot: praline, bramen, roos

Basisnoot: sandelhout, musk, vanille

like a walk in the summer rain een geur zo verfrissend als zomerregen op een warme dag. omarm de zomer.

Topnoot: citroen, sinaasappel, cyclaam, frisse aldehyde, watermeloen

Hartnoot: marine, lelietje-van-dalen, fresia, ozon

Basisnoot: mos, cederhout, musk

Zelf ben ik absoluut geen kenner van de verschillende noten, het zegt mij niet zo heel veel. Ik dacht wel een paar keer joehoe vanille en musk dat zijn de geuren die ik erg kan waarderen. Zelf ben ik in het bezit van like a day in a candy shop en like a new love,  twee geuren die mij goed bevallen.  Ze ruiken beide lekker zoet iets waar ik erg van hou. De geuren blijven een paar uur goed zitten, halverwege de dag nog een keertje opdoen is wel nodig om de hele dag lekker te ruiken. Ik zelf vind dit geen probleem de prijs is er ook naar om lekker mee te sprayen. Fles leeg dan koop je gewoon een nieuwe of een ander geurtje.

 

50 ml  voor 6.99 euro

10 ml ideaal voor in je tas om nog een keertje te sprayen voor 2.99 euro

Wat mij betreft prima budget van Essence, die ik zeker weer zal aanschaffen als ze op zijn.

De geuren zijn te koop bij Kruidvat

Kende jij de geuren al?

 

1 Response to "Essence parfum"

Geef een reactie

Follow on Bloglovin

Waarom een blog, een beauty blog zoals er al zovelen zijn.

Ik ben Meike en ik ben gek op budget merken zoals Catrice, Essence en andere ” huismerken “

Vandaar deze blog waar ik vooral mijn mening zal geven over budget make up, accessoires en nagellak

@budgetandbeauty

wordpress stats
