budgetandbeauty

Essence My Base

Posted on: 11 september 2012

 My Base skin perfection en My Base illuminating base

My Base skin perfection

Wat mij als eerste opvalt als je de dop eraf haalt, is dat er een pomp systeem onder zit. Wat een geweldige verrassing geen geklieder maar gewoon een keurig dotje crème na een pompje!

Wat beloofd Essence ons

my base skin perfection – de make-up basis voor een frisse en stralende teint. dankzij de gladde textuur is de crème eenvoudig aan te brengen en geeft de huid een perfecte finish. de basis heeft een hydraterende werking en zorgt ervoor dat de make-up langer blijft zitten. kan ook zonder foundation gebruikt worden als getinte moisturizer voor een prachtige, natuurlijke look.

De kleur is op het eerste gezicht wel heel erg oranje en ik moet zeggen dat ik wel even schrok – komt dit wel goed – want eruit zien als een wortel was nou niet meteen een geweldige gedachte
.

Maar na het uitvegen valt het gelukkig heel erg mee en blijft er een licht getinte kleur achter met een matte finish. Je ziet duidelijk dat de rechter kant van mijn hand er frisser uit ziet. Het voelt op mijn gezicht ook erg prettig aan, en niet droog ofzo.

Ik zou het alleen niet zonder foundation gebruiken, want je blijft wel iets van een oranje glow hebben als je alleen deze basis gebruikt. Dus nee een getinte dagcreme is het voor mij zeker niet. De foundation blijft bij gewoon gebruik prima op zijn plek zitten de hele dag. Na het schoonmaken hou ik een heel mooi oranje doekje over. Voor mij een teken dat het er dus nog goed op zat.

My Base illuminating base

Wat beloofd Essence ons

De lichtdoorlatende textuur van de nieuwe illuminating make-up base is ideaal als basis voordat de foundation wordt aangebracht. het bedekt kleine onregelmatigheden, werkt vochtregulerend, zorgt ervoor dat de make-up langer blijft zitten en geeft de huid een mooie, stralende look!

Ook nu weer een handig pompje onder de dop

Dit is een zacht roze substantie

En na het uitsmeren blijft er een prachtige glow achter op de huid

Als je hierna je foundation aanbrengt wordt de glans wel minder maar op de een of andere manier blijft je gezicht er een stuk frisser uit zien. Het straalt dus inderdaad zoals Essence zegt. Ik zelf gebruik dit niet voor dagelijks gebruik maar meer voor als er een feestje is of zoiets om er net even wat stralender uit te zien. Ik vind het voor normaal gebruik een beetje te glanzend.

De make up blijf hierbij ook prima op zijn plek zitten de hele dag.

Al met al ben ik erg tevreden over deze twee producten van Essence.

My Base Skin perfection, en de illuminating base zijn te koop bij kruidvat voor 3.79 euro

2 Reacties to "Essence My Base"

Geef een reactie

