budgetandbeauty

Kwasten schoonmaken

Posted on: 15 oktober 2012

Kwasten schoonmaken, niet een dagelijks klusje maar wel iets wat ik zeker 1 keer per week doe.

Wat heb je nodig

  • Gebruikte make-up kwasten
  • Glaasje lauwwarm water
  • baby shampoo

 

Eigenlijk is het heel erg simpel, erg budget en snel.

Voeg een scheut babyshampoo toe aan het water.

Kwast voor kwast even door het water roeren en klaar is het alweer.

Het was wel nodig!

Op het voorbeeld heb ik te veel water gepakt, bij het vieze water zie je de juiste hoeveelheid. Zorg dat het houten gedeelte van je kwasten niet met water in aanraking komt, dit voorkomt dat er water in komt en de boel uit gaat zetten. Baby shampoo is mild voor een baby huidje en dus ook mild voor je kwasten.

Laat je kwasten aan de lucht drogen dit duurt wel enige tijd, ik maak ze dan ook bij voorkeur schoon in de ochtend na het opmaken, zo hebben ze een hele dag de tijd om op te drogen.

Probeer zo min mogelijk te duwen op de bodem van het glas, met name de poeder en blush kwast kunnen hier niet goed tegen, de haren blijven dan minder mooi in vorm na het opdrogen.

Babyshampoo is in veel winkels te koop, merk maakt niet uit huismerk is meestal het goedkoopste en werkt net zo goed

Hoe maken jullie je kwasten schoon?

 

4 Reacties to "Kwasten schoonmaken"

Dit is een goede tip inderdaad.

Altijd handig om zoiets te lezen hoe andere mensen het doen. Ik heb een speciale kwasten shampoo hiervoor (:

Altijd handig!

Nu ik dit lees herinner ik me dat ik die mijn schoon moet maken.

Geef een reactie

Follow on Bloglovin

Waarom een blog, een beauty blog zoals er al zovelen zijn.

Ik ben Meike en ik ben gek op budget merken zoals Catrice, Essence en andere ” huismerken “

Vandaar deze blog waar ik vooral mijn mening zal geven over budget make up, accessoires en nagellak

@budgetandbeauty

wordpress stats
